Pozornost řidičů digitální aplikace nenahradí. Ale přivolají pomoc včas

Pozornost řidičů digitální aplikace nenahradí. Ale přivolají pomoc včas

Na silnicích letos v prvních třech měsících působily potíže hlavně alkohol a nepozornost. Mírná zima zřejmě byla pro část řidičů důvodem k tomu, aby za volantem polevili v opatrnosti. Dopravní policie proto řešila během zimní sezony nehody typické pro jarní období. Uvedl to její ředitel plk. Tomáš Lerch na semináři pořádané společně s kluby motoristických publicistů a novinářů a s asistenční službou Europ Assistance.

Řidiči si v podnapilém stavu troufají sednout za volant, protože si víc věří. „V osmdesáti procentech měli u těchto nehod řidiči v krvi víc než jedno promile,“ vysvětlil na semináři posluchačům Lerch. Stejný problém mají i cyklisti, u nich se alkohol podílí na dopravních nehodách asi ze třetiny.

Konzumace alkoholu před jízdou je jen jednou z příčin snížené pozornosti za volantem „Největším postrachem našich silnic je nepozorný řidič,“ uvedl Lerch. Generální ředitel asistenční služby Europ Assistance Vladimír Fuchs potvrdil, že je klíčové, aby si řidiči hrozící nebezpečí uvědomovali. „V případě asistenčních služeb jde o to, aby je lidé vnímali jako cestu, jak si pojistit včasnou pomoc,“ uvedl.

„Rychlejší a efektivnější pomoc mohou v asistenčních službách zajistit například technologické inovace,“ myslí si Fuchs. Jednou z nich je i tzv. eCall – automatizovaná služba, která přivolá pomoc v případě nehody a lokalizuje klienta prostřednictvím GPS. Tento systém tísňového volání bude v České republice povinně instalován do všech vozů od letošního jara.

„Europ Assistance odbavuje klienty na Slovensku systémem eCall už tři roky, řešili jsme desítky případů. Na eCall v České republice jsme připravení zkušenostmi i technologiemi,“ přiblížil Fuchs. Podle něj se digitální technologie budou v autoasistenci prosazovat stále intenzivněji, přináší totiž uživatelům větší přehled i komfort.

„Společnost Europ Assistance v uplynulých měsících investovala do vývoje nových digitálních nástrojů pro lepší asistenci. Jedna z našich aplikací například umožňuje automaticky najít nejbližší a nejvýhodnější zásahovou jednotku, klienti navíc vidí její pohyb v online aplikaci,“ vysvětlil na semináři Fuchs. Účastníkům také předvedl aplikaci v praxi na simulaci virtuální nehody. „Dříve jsme museli věřit telefonu. Dnes máme k dispozici přes 700 vozů napojených na GPS. V situaci, kdy jde o minuty, je přidaná hodnota takové služby opravdu velká,“ uzavřel Fuchs.

Seminář k situaci na silnicích uspořádala společnost Europ Assistance podruhé a v podobných akcích chce dále pokračovat. Akce se zaměřuje především na motoristické novináře. Kromě prezentací aktuálních informací a trendů měli tentokrát účastníci semináře i milou povinnost. Klub motoristických publicistů předal ocenění PR manažerce roku 2017. Stala se jí Radka Matthey, která se stará o komunikaci značky Peugeot.

Zdroj informací

Europ Assistance a NejBusiness.cz

Datum

24.4.2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Generální partner

E-FeedBack.cz
Lidský potenciál naplno!

Partneři a podpora

Hamri.cz   NejBusiness.cz

Sarapis - doplněk stravy    Immunn44 - pro Váš imunitní systém
Info-AutoMotive.cz

Facebook

Page generated in 1.1895 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál