Mladí chtějí být ve škole úspěšní a při učení je rozptyluje elektronika

Mladí chtějí být ve škole úspěšní a při učení je rozptyluje elektronika

Technologická společnosti 3M provedla ve Spojených státech průzkum mezi žáky z generace Z ohledně jejich chování ve škole a vztahu k elektronice během vyučování. Mladí berou technologie jako samozřejmost, ale až tři čtvrtiny z nich vnímá jejich rušivý potenciál. Přes vžitý obrázek, že mladí jsou čistě digitální generací, si 90 % žáků dělá zápisky ručně, během výuky svůj telefon vypíná až 61 % žáků a studentů. Výsledky průzkumu kontrastují s obecným přesvědčením, že mladá generace žije pouze v digitálním světě.

Mladí, narození od poloviny 90. let do současnosti, se někdy označují jako generace Z. Vyrůstali s mobilním telefonem v ruce a celý svůj život jsou obklopeni moderními technologiemi. Známí jsou svým rychlým životním tempem a téměř neustálou on-line přítomností. Alespoň taková je vžitá představa. Výsledky průzkumu, který provedla technologická společnost 3M o jejich chování ve školách a přístupu k technologiím, ovšem ukazují něco jiného.

„Užívání sociálních sítí je pro generaci Z samozřejmostí. Když ovšem dojde na domácí úkoly a studium, tak pro 61 % dotázaných jsou mobilní telefony rušivé rozptýlení. Mladí je tak vypínají, aby se dokázali plně soustředit. To ovšem neznamená, že by v rámci studia technologie úplně přehlíželi. Až 85 % mladých se učí nejlépe, když mají k dispozici digitální i nedigitální nástroje. Na počítači tak mohou vyhledávat informace, ale své poznámky si píšou klasicky ručně,“ komentoval výsledky průzkumu Matěj Polievka ze společnosti 3M.

Právě proto jsou kancelářské potřeby stále nezbytnou součástí studijního procesu. Přes 80 % studentů by se cítilo limitovaně, pokud by museli používat pouze digitální přístroje. Neposkytují jim takovou svobodu, jakou mají s ručně psanými poznámkami. Do sešitů a zápisníků si mohou přidávat lepící bločky Post-it s informacemi, případně pomocí lepící pásky Scotch vlepit tištěné materiály od vyučujícího a spolužáků. Sami studenti v 85 % přiznávají, že úkoly splní spíš, když si je mohou ručně zapsat na papír.

Mladí vnímají technologie hlavně jako prostředek kontaktu se svými vrstevníky. Až 78 % dotázaných se přiznalo k posílání textových zpráv a zpráv na sociálních sítích během výuky. Více než polovina uvedla, že to dělá často. Přestože technologie vnímají jako nedílnou součást svého života, uvědomují si i jejich stinné stránky. Tři ze čtyř zástupců generace Z technologie při studiu ruší. A přes všechno textování nemají mladí z generace Z ve školách vůbec nízké ambice. Dobré známky jsou hlavním cílem pro necelé tři čtvrtiny z nich. Digitální generace, která v České republice tvoří zhruba čtvrtinu celkové populace, tak možná není natolik digitální, jak se o ní často říká.

Produktový tip

Páska Scotch Magic Monster

Vysoce kvalitní matná kancelářská lepící páska Scotch v motivu „Monsters“ na opravu dokumentů, značení a lepení. Po aplikaci na většinu papírů je téměř neviditelná. Lehce se odlepuje a nepoškozuje papír. Využití najde nejen ve školních lavicích, ale také v kancelářích.

Lepící tyčinka Scotch Monsters

Lepicí tyčinky Scotch v motivu „Monsters“ jsou silné lepidlo, které se skvěle hodí na školní projekty, ale využití najdou také v kanceláři. Tyčinky Scotch od 3M nepoškozují lepený povrch a jsou vhodné pro jednoduché a čisté lepení.

Zdroj informací

3M a NejBusiness.cz

Datum

23. srpna 2018

Fotogalerie

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Generální partner

E-FeedBack.cz
Lidský potenciál naplno!

Partneři a podpora

Hamri.cz   NejBusiness.cz

Sarapis - doplněk stravy    Immunn44 - pro Váš imunitní systém
Info-AutoMotive.cz

Facebook

Page generated in 1.5751 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál